östersund!

det har inte hänt så mycket i min lilla bubbla sen vi hördes sist. det är väl egentligen bara att 1. jag har varit på sandö och lekt och 2. robin har köpt ett ps3.

ang sandö: det var awesome. riktigt roligt med mycket praktiskt när man har suttit med näsan i boken i en månad. vi fick prova klippa bilar, släcka en människa (läs:docka) som brann, lära oss hantera en brandsläckare, vara markörer i brandmännens övningar osv. intressant. vi fick även en föreläsning inom psykosocialt omhändertagande. jag kände direkt att något sådant vill jag jobba med, så det är bara att jobba ditåt.

ang ps3: killarna har suttit som limmade vid tvspelet sen det kom in i vår lägenhet, dantes inferno, tekken 6, need for spead och prototype  är bara några spel som har spelats och/eller klarats ut. mathias har även fått tagit hand om robins ps2'a och blivit besatt av något drakspel.. så det har varit tvspelsljud här ett bra tag nu (kan tillägga att killarna just i skrivande stund spelar prototype och tränar på att kasta människor så sjukt och så långt som möjligt.. det är mina killar det.)

annars: nja det händer inte mycket. ska läsa några svintråkiga böcker som jag inte har orkat börjat med än.. idag på föreläsningen så började per att blanda in matte i sociologin, och på en sekund vart jag helt nollställd. galet vad dålig jag är på det där.

 jag längtar hem också, funderar seriöst på att åka hem i veckan/helgen. att röja med sanna på harrys, krama lisa och gå promenader i skogen med hundarna känns lockande. planerna är inte spikade men om jag kommer hem så måste jag få äta riktig (köpt) potatisgratäng och kött! fan vad gott det hade varit.

idag har jag även ätit riktig sushi.. på en sushibar.... jag förstår inte folk som får carvings efter den slemmiga ris/fiskgeggan. åt några bitar sen växte det i munnen. jag vet inte om jag är redo att ge det några fler chanser. och mina händer luktar typ fortf fisk..

det här blir mycket text och lite bilder.. har inga bilder som passar.. så jag slutar nog nu.

ska även tillägga att min sambo inte bara är en tvspelsnörd utan dess like, han är faktiskt världens bästa pojk också. underbara du!

nu blir det sängen! på återseende!



Kommentarer
cassandra

sushi som är så gott!!!!!!!!!!!!!!1 du är ju tokig i huvudet lilla vän.

2010-10-19 @ 17:02:04
URL: http://myhurricane.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0