Min favoritplats

eller "min favorit plats" som den som gjorde den här listan skulle ha skrivit. hur fan kan man särskriva det? (NU KASTADE DE IN POSTEN, måste kolla. BrBrB!)

..posten är min besatthet. så fort den trillar in i hallen så springer jag dit för att kolla. men jag får aldrig några brev. om man inte räknar med halebop-räkningen som kommer en gång i månaden dvs... idag fick mathias ett brev och robin fick en tidning. och jag fick inget. eller vi fick ett reklamblad från öb med.. det kanske jag får räkna som "min" post då.

(vill någon skriva ett litet brev till mig så är min adress:
Elina Edlund
Tullgatan 23 1 tr
83135 Östersund)
jag skulle hoppa av lycka om jag fick ett!

idag ska vi prata om min favoritplats. detta är en klar favorit:
...alla som känner mig vet att jag verkligen gillar att sova.

förutom sängen så gillar jag även småträsk... så.. ja jag säger småträsk. det som är bra med det stället är att det liksom inte finns något krav på att man ska göra saker där. för 1. jag är bara där när jag har "semester" och 2. det finns inget att göra där! det enda måstet man egentligen har är att man måste basta varannan dag (vi har ingen dusch) och äta (äta bör man annars dör man).. och det känns som att jag kan leva med det.

jag kollade igenom mina bilder på datorn nu och.. jag har inte ens några bilder därifrån! så man behöver inte ens ta bilder där. annars brukar det kännas som ett måste. att vara där är som att vara på spa, fast utan att vara på spa. det är lugnt och harmoniskt. man hör bara vågor och fågelkvitter där. och kanske en gräsklippare någon gång ibland. eller en bil (det åker förbi ca 1 bil i timmen)

så småträsk och sängen blir korade till mina favoritplatser!


Kommentarer
Pappsen

Ja du1Jag skulle inte kunna beskriva småträsk bättre än dig! Det är verkligen bara vara som gäller.Tänk att...var man än åker så har man ett syfte eller ett "uppdrag" Men i skogen uppe i västerbotten så tappar man alla koncept och bara är! SÅ DJÄVLA UNDERBART! Såg förresten att du saknar att få brev?! Jag kan vidarebefodra några av mina här hemma...Mmmmm...ska kanske göra en poständring...Näe bara skoja!!!!! Kom hem så får du snart en present Kram från pappa, KEEP UP THE GOOD WORK!

2011-02-04 @ 21:13:43
elina

svar: du har så rätt så rätt! och ja, jag har lite hemlängan faktiskt! får se när jag kommer hem, men jag meddelar er innan :) har hört att en liten fågel har kvittrat om att jag är ledig ons-sön vecka 7, dvs veckan innan min födelsedag. men jag ska kolla upp det :)



jag har förresten börjat jobba på katthemmet nu. det bor ca 50 katter där nu, trivs som fisken i vattnet faktiskt :) det var längesen vi pratades vid nu, vi får ta igen det någon gång :)

2011-02-05 @ 00:45:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0