berättelser från frisörstolen

  • något lite småkul som hände när jag klippte mig:
jag sa:  kan jag ta bort så mycket hår då? jag menar, kan jag ha kort hår..? kommer jag inte se suuuperkantig ut då? jag har ju så mycket käkben....
frisören: nej men guuuuud, inte aaalls. vill du inte framhäva dem? dina käkben skulle man ju kunna döda för att få.

jag skrattade inombords pga 1. i inlägget om mina käkben här nedanför så hånade jag såna kommentarer om fyrkantiga ansikten och 2. det har varit mitt största komplex i flera år. självförtroendet fick sig en boost och sen fick jag skratta lite inombords också.
  • något småpinsamt som hände när jag klippte mig:
jag duschade inte innan jag for dit. hade håret uppsatt i en fastsprayad hästsvans. när jag skulle reda ur håret när jag satt och väntade så kände jag, till min förfäran, att svintohåret var lika svintoaktigt som dagen innan.

hon tvättade mitt hår - men sen fick hon typ inte ut det. hon KUNDE INTE kamma ut det. hahaha. hon sprang och hämtade massa serum och grejer, men det tog ändå 10 min. pinsamt! välkommen till mitt liv liksom.


nu har jag färgat håret. nyfärgat hår är det bästa som finns. nu är det mörkmörkbrunt, glansigt och luktar gott. jag älskar det! ok, nu ska jag plugga.
ha det bra!


Kommentarer
emmaaa

hörredudu! jag vill se en bild på ditt hår också ju!

2011-01-11 @ 21:13:15
URL: http://eemmaedlund.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0